Drumul vinului românesc - vizite la crame

 

Dacă vă place vinul şi doriţi să vizitaţi cramele din România, dar nu ştiţi de unde să începeţi, aţi ajuns exact unde trebuie. Revino vă ajută să descoperiţi drumul vinului, pas cu pas. Pe Revino.ro găsiți informații despre turismul viticol, cazări în zonă sau la crame, podgorii impresionante, degustări, evenimente, wine bar-uri şi poveștiri direct de la producător.

 

 

drumul vinului 2020

 

_______________________________

 

 

tekko deseuri2  

TEKKO Logistik Industry

 

Soluții pentru valorificare, transport, tratare și distrugere deșeuri. 

 

Servicii specializate de valorificare, co-incinerare, eliminare deșeuri, distrugere produse expirate, deteriorate, contrafăcute, confiscate, neconforme, cu regim special, băuturi și alimente expirate.

 

 

OAMENI < INAPOI

Aurelia Vișinescu, co-proprietar și enolog Domeniile Săhăteni: România are o varietate mare de soiuri și zone viticole, poate câștiga prin diversitate.

 

Aurelia Visinescu enolog

 

 

Poate că există o mare diferență de gen în multe domenii, dar, pe tărâmul vinului, femeile au evoluat constant și le regăsim tot mai des, atât în producție, cât și în promovarea vinului românesc.

 

Aurelia Vișinescu, co-proprietar și enolog la Domeniile Săhăteni, ne povestește despre evoluția profesională, vinurile produse și lumea vinului local.

 

Cum ai descoperit lumea vinului? Ce te-a făcut să investești în acest sector?

 

Primul contact a fost cu știința din spatele vinului în anii de facultate. Am fost fascinată de complexitatea din spatele produsului și de atunci am ales să urmez calea aceasta. Dragostea adevărată apărut desigur când am avut șansa să profesez ca oenolg și am atins cu adevărat produsul în toate etapele de dezvoltare. Nu prea știu să fac altceva, așa că investiția în această direcția a venit în mod natural.

 

Fac vin de aproape 30 ani și am lucrat doar în acest domeniu. În mod firesc s-a născut și visul de a face vin în crama mea, din via mea. Însă recunosc că partenerul meu de business, care îmi este și văr prin alianță, m-a convins să pornim pe acest drum. Așa că am pornit de la zero, am achiziționat o fostă fermă viticolă unde ulterior în două etape am construit crama. Viile le-am cumpărat hectar cu hectar de la moștenitorii proprietarilor de dinaintea cooperativizării. Eu am vrut în podgoria Dealu Mare pentru că lucrasem în cam toate zonele viticole din România și cred în continuare că pentru calitatea pe care eu vreau s-o obțin, Dealu Mare este locul cel mai potrivit.

 

Cum se diferențiază vinurile voastre la nivel de game? Aveți tipuri de public diferite, aveți procese de fabricație care diferă de la o etichetă la altă?

 

Avem linii separate pentru retail și HoReCa, dar toate se regăsesc sub un brand umbrela, Aurelia Vișinescu. Ele sunt structurate și pe stiluri diferite ceea ce implică o tehnologie aplicată oarecum diferit atât în vie cât și în cramă. Ca și direcție, vinurile entry level sunt mai prietenoase, mai accesibile și mai ușor de înțeles, iar cele de top sunt mai complexe și mai trainice.

 

Aveți vinuri cu potențial de învechire. Din ce game? Sunt disponibile și pentru public?

 

Desigur, sunt în mare parte vinurile din liniile de mijloc, ARTISAN, Karakter, Promessa, Arbora Reserva și cele de top, Anima, ETIKA unde producem vinuri doar în anii de recoltă foarte buni. Avem o vinotecă generoasă, cu peste 5 mii de sticle cu ani de recoltă începând cu 2007. Ele sunt disponibile și publicului în magazine specializate și la distribuitorii noștri. De asemenea, toate vinurile noastre sunt disponibile și la magazinul de la cramă.

 

Cum vezi tu o strategie de dezvoltare a unei crame cu planuri sănătoase de marketing și vânzări?

 

Cred că este esențial să ai o politică comercială integră și să îți respecți principiile și valorile. Mai cred că munca de a construi un brand e mai mult decât să faci un vin bun pe care pui o etichetă frumoasă. În ceea ce mă privește, am niște obiective pe care vreau să le ating și toate eforturile mele și ale echipei mele sunt concentrate pe atingerea obiectivelor respectând principiile de business și etică și nu în ultimul rând, respectându-ne partenerii, dar și competitorii.

 

Cunoști bine piețele internaționale de vinuri. Ce crezi că trebuie să facă România pentru a crește exporturile?

 

România are nevoie de o voce comună și puternică la export, ceea ce în momentul de față lipsește. Și mai e nevoie și de susținere din partea statului. Noi avem un potențial ridicat care însă nu este exploatat. România are o varietate mare de soiuri și zone viticole, vinuri și de stiluri de vin, poate câștiga prin diversitate, dar din păcate, nu avem fonduri suficiente pentru a construi un brand de țară care să ne facă cinste.

 

Perioade grele, strategii noi. Cum v-ați reinventat în perioada pandemiei? Ați luat vreo decizie pentru perioada următoare? Exportul a fost afectat?

 

Ca mai toți producătorii de nivelul nostru am fost semnificativ afectați atât pe plan intern, cât și în ce privește exporturile. Noi comercializam mare parte din vinurile nostre atât în România cât și în afară, în sistemul HoReCa. Să te trezești peste noapte că ouăle tale puse în destul de multe coșuri, sunt în mare parte sparte, a fost foarte greu. În tot acest timp, a fost nevoie să lucrăm în vie, ceea ce a fost o provocare, pentru că a fost nevoie de multe lucrări manuale. Am stabilit proceduri și reguli de igienă și de distanțare și circuite bine stabilite în cramă. Am fost nevoiți să ne reinventăm, să explorăm canale diferite de vânzări, astfel încât să putem supraviețui până când lucrurile se vor întoarce la normalitate sau măcar la o stare apropiată celei cu care am fost obișnuiți înainte de această criză cauzată de COVID-19. Din fericire, niciun dintre membrii echipei nu a fost bolnav și nici apropiații lor, așa că suntem bucuroși că suntem sănătoși.

 

 

Aurelia Visinescu 

 

Turism viticol pentru că:

 

Este important ca oamenii să trăiască experiența vinului acolo unde se face. Nu sunt multe produse pe care le consumăm ale căror secții de producție le putem vedea. Vizitele la cramă sunt experiențe aparte, sunt în primul rând în natură, sunt ghidate de personal avizat și aduc oamenii mai aproape de produs.

 

Care este soiul tău de strugure preferat?

 

Îmi place Feteasca Neagră pentru că produce în anumiți ani o calitate absolut extraordinară. Dar și Cabernet Sauvignon pentru că nu mă dezamăgește niciodată și Merlot-ul pentru generozitatea aromatică și catifetalarea lui. Și îmi mai place și Chardonnay-ul și Pinot Gris-ul. Și aș putea continua. Să nu uit, șampania.

 

Care este zona viticolă preferată din lume?

 

Nu am o zonă preferată, îmi place foarte mult diversitatea pe care terroirul o aduce în vin. Îmi place să vizitez Toscana.

 

Câteva asocieri vin-mâncare pe care le adori?

 

Somon cu Sauvignon Blanc, sushi cu champagne, vită cu Fetească Neagră sau Cabernet Sauvignon Dealu Mare, dar și paste cu fructe de mare și nuci asociate cu Chardonnay oak.

 

Ce hobby-uri ai? Reușești să le practici?

 

Îmi place foarte mult ceea ce fac, fie că merg în vie, în natură. Vinific strugurii noaptea, degust vinurile sau vorbesc despre ele. Vizitez zone viticole, sau mă bucur de o mâncare bună și un pahar de vin bun. Vezi, nu prea mi-a mai rămas mare lucru. Îmi place să citesc foarte mult despre ce se întâmplă cu vinul în lume, despre progresele științifice în domeniu. Îmi place să îngrijesc din când în când florile. Iubesc marea. Petrec timp de calitate cu fetița și soțul meu.

 

Află mai multe informații despre cramă și vinuri aici.

 

 

DSC03697

 

Alina Iancu

05.06.2020

PROIECTELE NOASTRE

 

REVINO BUCHAREST WINESHOW
Salon de vinuri, Ediție Specială, Mai 2021
 
REVINO CHEESE & WINESHOW
Salon de brânzeturi și vinuri, Ediție Specială

REVINO - TURISM VITICOL ROMANIA
Vizite și degustări de vinuri la crame în România și evenimente private în București

Abonați-vă la Newsletter

Veți primi noutăți despre vinuri și activități conexe.

 

Bifați căsuța "Nu sunt robot"